Nu kom det, tvivlet

Jag öppnade dokumentet för att göra några ändringar inför att en testläsare ska läsa och fick nästan ta fram skämskudden. Huvudpersonen agerar för barnsligt, gestaltningen är för dålig, allt är dåligt.

Den här känslan kommer gå över och fortfarande kan jag ju redigera bort det värsta.

Men vad jobbigt det är när tvivlet knackar på.

Nu ska jag gå och träna, sedan ska jag vara med barnen hela helgen och inte titta på manuset förrän på måndag.

Då hoppas jag att det är bättre.

2 kommentarer

Filed under #Blogg100, Skrivprocess

2 responses to “Nu kom det, tvivlet

  1. charlottecederlund

    Alltså det där tvivlet – som man hatar det! :S När Middagsmörker gick till tryck hade jag jobbar superintensivt med texten i ett par månader. Kvällen innan deadline skulle jag bara justera ett par småsaker och fick precis samma känsla som du beskriver. Så. Jävla. Jobbigt. Kunde ju liksom inte göra något åt den utan fick snällt skicka iväg texten som bestämt. Som tur är kändes det mycket bättre när boken kom tillbaka till tryckeriet! 😛

    • Hemskt att det ska vara så, men tack för att du berättade! Jag antar att det inte går att komma ifrån men att man får lära sig att hantera det. Tack och lov går det som en bergochdalbana så nästa gång känns det säkert bra igen och det som fortfarande känns dåligt får jag redigera 😉
      Och Middagsmörker har ju fått så bra kritik! Jag har inte hunnit läsa den än men ser mycket fram emot att göra det 🙂

Kommentera

