#Blogg100, Redigering, Skrivande, Skrivprocess, Ungdomsbok

Jag är klar!

Med redigeringsrunda fyra 🙂

Igår morse lyssnade jag på Laleh och texterna i en av hennes låtar, kan tyvärr inte avslöja vilken, passade så perfekt in i berättelsen att jag skrev in den i en av slutets mest känslomässiga scen. När jag skrev klart den scenen och redigerade de återstående blev jag faktiskt så berörd att jag fick en klump i halsen. Om jag blev berörd, som ändå vet vad som händer, hoppas och tror jag att de som kommer läsa blir berörda.

Hursomhelst, igår fick jag lite tid över att sitta med manuset och under den tiden hann jag gå igenom de sista scenerna och bli klar!

Känslan!

Helt tvärtemot vad jag trodde att jag skulle känna, trötthet och lättnad, fick jag en riktig kick och blev helt stissig och fick hur mycket energi som helst.

Nu är manuset skickat till Fredrik och medan han läser ska jag göra den research som behövs.

KLAR! Tjohoo!

Kommentera

