Ordbrodösen

Vissa böcker bara vet man kommer bli favoriter, redan innan man har läst dem. Ända sedan jag träffade Anna Arvidsson för första gången och hon berättade om boken hon skrev (då ännu utan förlag) har jag längtat efter att få läsa den. Bara titeln, Ordbrodösen (ett ord som hon har hittat på själv), är kittlande.

Manuset blev antaget av Rabén & Sjögren (som har gjort en trailer!) och igår var det ÄNTLIGEN dags för release! Det blev en fantastisk kväll med en strålande Anna som är som gjord för att hålla tal och signera, 150 gäster, Ordbrodösen i massor, fint tal, roligt quiz, författarvänner och sa jag en strålande Anna?

img_9344
Författaren i egen hög person

img_9348
Anna med sin förläggare Cecilia

img_9350
Anna håller tal, i bakgrunden syns trailern för Ordbrodösen

img_9352
Anna och Anna (som debuterade med Du, bara på Rabén & Sjögren 2016, även den en fantastisk bok!) läser ur Ordbrodösen

img_9356

STORT grattis Anna till din debut! Jag började läsa igår när jag kom hem och trots att det bara är januari och trots att jag bara är i början av Ordbrodösen kan jag med säkerhet säga att det här är en av årets bästa böcker. Det kommer bli succé!

Lämna en kommentar

Filed under Böcker, Boktips, Releasefest

Kommentera

