Nyårslöften och mål

Jag är ett fan av att sätta upp mål, ge nyårslöften, göra en planering, egentligen allt som har att göra med att man kan uppnå någonting. Varje år gör jag därmed en lista, indelad i kategorier, med mål och delmål.

I år gjorde jag samma sak fast på ett litet annorlunda sätt. Jag fick nämligen The Desire Map Program av Danielle Laporte som heter Goals with soul. Istället för att skriva ned vad jag vill uppnå ska man ta reda på hur man vill må och känna sig under året (ens core feelings) och därefter sätta upp mål som får en att känna så.

Jag gick igenom programmet och kom fram till att jag vill ha energi, harmoni, inspiration och ett jävlar anamma. Utifrån dessa satte jag sedan flera mål, men sedan var man tvungen att kompromissa och välja ett som blir det huvudsakliga. Gissa vilket mitt blev?

Skriva färdigt ungdomsboken och skicka den till förlag.

Såklart 🙂

Men jag kunde inte hålla mig, så jag skrev upp flera andra också. Hela listan får ni i ett annat inlägg.

Hur gör ni, har ni nyårslöften eller sätter upp mål för 2017?

Lämna en kommentar

Filed under Mål

Kommentera

