Böcker, Boktips

Änglarna dansar i gryningen

Jag har mindre än hundra sidor kvar i Camilla Davidssons bok Änglarna dansar i gryningen, men jag vågar redan nu tipsa om den. Det är den avslutande delen i trilogin om Emma som gör både inre och yttre resor för att hitta sig själv.

IMG_5886

I den första boken pilgrimsvandrar Emma till Santiago de Compostela och redan där var jag fast. Jag vet inte vad det är med den där vandringen men sedan jag läste om den första gången i Agneta Sjödins En kvinnas resa, har jag känt en stark nyfikenhet och dragning till den. Det är inte omöjligt att jag själv, någon gång, kommer att göra den vandringen.

Men tillbaka till Änglarna dansar i gryningen. Den är så bra. Jag tyckte om de två första delarna också, men den här är snäppet bättre. Inte blev det sämre av att Deia på Mallorca, som vi har rest till de senaste tre åren, nämns.

Ser fram emot att läsa de återstående sidorna och hoppas – och tror – att den håller hela vägen.

Kommentera

