Uncategorized

Vardagslyx en torsdag

För några veckor sedan lyssnade jag på boken Konsten att njuta av livet av Olof Röhlandet där han i varje kapitel frågade: vad är njutning för dig? I torsdags var det lätt att svara på den frågan.

Jag började dagen tidigt, redan klockan 7 var jag i Kungsträdgården iklädd klänning för att fotograferas. En kompis behövde foton till sin portfolio och jag var inte sen att ställa upp 🙂 Kanske kan jag inte kalla det njutning, men det var väldigt roligt att få fotas under de fantastiska körsbärsträden och det ska bli ännu roligare att se resultatet.

FullSizeRender

Hem och jobba några timmar, sedan var det dags för det som verkligen är njutning: fotspa! 45 minuter på salong Blue medi spa med fotbad, fotvård och avslutande fotmassage. Fantastiskt!

Från fothimlen till barnmorskan. Det är en riktig discobebis där inne, gick knappt att lyssna på hjärtjuden för att bebisen rörde sig så mycket 🙂 Allt såg bra ut, blodtrycket har varit lite lågt men var bättre den här gången och magen växer.

Hem och jobba några timmar, sedan hämta Tuva och vidare till en kompis där vi blev bjudna på middag: prinskorv till Tuva och kantarellpaj till mig, mmm. Sitta och prata medan barnen leker inne i avgränsande rum och dessutom slippa laga mat? Njutning!

Att det sedan hällregnade när vi gick hem, gjorde absolut ingenting.

4 thoughts on “Vardagslyx en torsdag”

  1. Njutning är en konst. Jag försöker njuta av det mesta. Även det lilla som kanske kan tyckas obetydligt. Det gör livet roligare på alla sätt 🙂

Kommentera

