Vardag

Det här med att koka ägg på morgonen

Innan jobbet, till frukosten. Det låter som en lysande idé och bra start på dagen. Så det har jag planerat att göra ett tag, men det blir. inte. av.

Så min fråga är:

Hur hinner ni?!

Sätter ni på vattnet innan ni hoppar in i duschen? Äter smörgås medan ägget kokar?

Viktig fråga som ni jättegärna får svara på 🙂 Och har ni något annat frukosttips så är jag mottaglig för förslag.

Ps. igår var jag hemma med magsjukt barn och hade väldigt mycket tid för att koka ägg. Hur många ägg kokade jag? Noll, zero, none. Så det kanske inte är tiden, det kanske är… jag?

 

4 thoughts on “Det här med att koka ägg på morgonen”

  1. Hahahaha, vilken rolig fundering! Så här gör jag: I just do it. Tänker inte så mycket på det faktiskt. 😉 Sätter igång vattenkokaren, lägger ägget i kastrull på spisen, äter fil + te/kaffe och när filen är slut är ägget klart. Typ så. Ibland slänger jag ner det i väskan och tar med till jobbet och äter där.

    Och jo, det har hänt att jag lagt ägget på kokning och sen duschat, men risken är att det blir överkokt….

    Lycka till!
    /Anna

    1. Ibland är det lättare att tänka på hur man hinner koka ägg än på hur jag ska lösa en viss grej i manuset 😉
      Du har helt rätt, det är bara att göra. Det är nog rutinen som saknas. I morgon ska det kokas ägg!

Kommentera

