Skrivande

Några ord om dagen, är bra för magen (eller själen)

Veckorna går fort nu, redan februari.

Jag skriver om kvällarna på ungdomsboken, har lämnat anteckningsblocket för datorn, tyckte att det gick för långsamt. Med undantag för igår har jag skrivit 1000 ord om dagen den här veckan. Om tre veckor åker jag och Martin till New York (!) och då ska 25000 ord vara skrivna på ungdomsboken och en omgjord struktur ska finnas i scrivener för romanen.

Jag tror det ska gå 🙂

Hur går det för er?

 

6 thoughts on “Några ord om dagen, är bra för magen (eller själen)”

  1. Häftigt! Jag håller inte ens i närheten samma tempo, men så är jag i slutet av processen, inte början som du… Men superbra tempo! Inte undra på att du inte har tid att blogga… Och NY, vilken fantastisk morot.:)

    Och eftersom du frågar: jotack, det svischar inte precis, men det rör stadigt på sig. Den där idén om skrivarhelg skulle inte sitta fel nu…

    Kram!
    /Anna

    1. Rör stadigt på sig låter väldigt bra! Har ju läst på din blogg att du kommit väldigt långt, riktigt bra!
      New York ska bli riktigt roligt, har redan resfeber…
      Ja, dags att boka in den nu tycker jag. Mig passar mars väldigt bra, när kan du? Messa gärna förslag 🙂
      Kram!

  2. Det låter ju hur bra som helst! Jag försöker skriva på min uppföljare med bebis i bärsjal, har faktiskt gått över förväntan. Han kan sitta där 1-1,5 timmar åt gången så det gäller att komma igång och jobba direkt. Har denna veckan fått ihop mellan 500 och 1000 ord per dag, det är jag väldigt nöjd med! 😛

  3. Jag har precis börjat skriva manus 2, och har kommit till ca 430 ord. Ska försöka komma upp i 1000 ord per dag, tycker det är ett bra mål.
    Kul med New York! Sååå häftig stad!

Kommentera

