Hur man skriver TV-serier, Skrivande, Vuxenmanus

Ny inspiration!

I tisdags efter jobbet gick jag till Cinemantrix för kursen Hur man skriver TV-serier med grymma Johanna Ginstmark. I tre timmar gick hon igenom grunderna för dramaturgi, skillnad på att skriva för film och TV, visade exempel och så fick vi göra en gruppövning.

Det var så bra. Så bra! Rekommenderar den starkt till alla som vill skriva TV-serier.

Det fantastiska var att under tiden jag satt där fick jag massor av idéer, inte bara till TV-serier, utan även till min roman. Sedan jag skickade in den till Harlequins författartävling har den legat gömd i en mapp i datorn och när jag tagit fram den för att läsa igenom och börja redigera har det tagit emot. Men nu! Det kommer bli en hel del omskrivningar för mycket av storyn ska ändras, men karaktärerna och grundidén finns kvar och jag kan använda många av de scener som redan finns.

Istället för att lägga mig tidigt igår som jag gjort de senaste veckorna, satt jag uppe och skissade på den nya strukturen i två timmar. Äntligen! Det känns så himla kul att ha energi för skrivandet igen!

johanna
Johanna Ginstmark

2 thoughts on “Ny inspiration!”

  1. Älskar hur det funkar det där med att man får mer kraft och inspiration av andra projekt av ny kreativ input. Så väldigt kul att du hakade på den här kursen! Ska försöka att inte vara avis… 🙂

    /Anna

Kommentera

