Första utlästa bok 2016

Blev ingen mindre än Så länge du är min syster av Peo Bengtsson.

Min läslust har varit nere på noll de senaste månaderna, vilket är väldigt ovanligt. Jag läser alltid. På bussen, i soffan, innan jag går och lägger mig. Vanligtvis läser jag dubbelt så mycket mer än jag skriver. Men inte nu. Om jag ens har öppnat boken vid läggdags har jag lagt ifrån mig den efter två sidor. Ingenting har varit tillräckligt intressant.

Men nu verkar det som det har vänt!

Så länge du är min syster är en välskriven bok med en historia som i stunder är jobbig att vara i. Peo skriver på ett sätt som får mig att tro att han har gått igenom allting själv. Förmodligen skriver han bara väldigt bra.

Nu ligger Hanna Lans spökhistoria In i evigheten på tur. Och sedan en hel radda från biblioteket. Och Susanne Ahlenius Dödlig åtrå.
Tur att läslusten är tillbaka 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Böcker, Boktips

Kommentera

