Ungdomsbok

Nytt år, nytt projekt

Romanen som jag skrev på förra året är inskickad till Harlequins författartävling och får ligga och vila tills dess att vinnarna avslöjas.

1 januari började jag därför på ett nytt projekt! En ungdomsbok som växt till sig i huvudet under några månader. Den här gången provar jag att först skriva för hand, (helt enkelt för att frigöra skrivtid, det finns ingen ursäkt att inte ta med anteckningsblocket överallt), för att en gång i veckan föra över texten till datorn. Lite längre in i projektet kommer jag med stor sannolikhet gå över till att helt skriva på datorn, men jag börjar så här.

IMG_0952

Min förhoppning är att producera mer text på det här viset, vi får se hur det går.

4 thoughts on “Nytt år, nytt projekt”

  1. Spännande! Jag gillar att skriva för hand, plus att jag tänker att det blir som en redigeringsomgång när man renskriver sen, så man har egentligen inte ”förlorat” någon tid på det!

    1. Precis! Omskrivningar kommer ändå att behöva göras, så då får att skriva in det på datorn bli en av dem. Tycker att jag tänker bättre när jag skriver för hand.

Kommentera

