2015 – bergochdalbanans år

Nytt år står för dörren, dags att blicka tillbaka på året som varit, ett år som haft höga toppar och väldigt djupa dalar.

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Köpte lägenhet! Köpte bil. Och sprang en halvmara!

Genomdrev du någon stor förändring? Nej, ingen större förändring i år.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, tre stycken 🙂

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?  Den 15 juni, då min moster gick bort och midsommar som vi firade till hennes ära.

IMG_7578

Dog någon som stod dig nära? Ja, min moster och min mormor under loppet av tre månader.

Vilka länder besökte du? Finland (Himos på jobb), Spanien (Mallorca) och Italien (Milano)

Mil2

Bästa köpet? Den var svår, men resan till Mallorca eller den till Milano måste ha varit det bästa köpet.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, ett besked och när mamma firade sin 60-årsdag!

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Mindre sorg och framgång med mitt skrivande hade varit väldigt trevligt 🙂

Vad önskar du att du gjort mer?  Skrivit ännu mer.

FullSizeRender (9)

Vad önskar du att du gjort mindre? Hm, vet inte.

Favoritprogram på TV? Det enda jag ser på TV är Downton Abbey och Solsidan, så de får dela på platsen.

Bästa boken du läste i år? Var är Alaska? av John Green och Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E Lockhart. I år har ungdomsböcker varit lättast för mig att ta till mig.

Största framgång på det privata planet? Att jag genomförde Stockholm halvmara på en tid jag är väldigt nöjd med. Och att Allas köpte en av mina noveller 🙂

IMG_9497

IMG_9680 (1)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare i längre perioder på grund av sorg, men det har också varit stunder, dagar och veckor när jag varit väldigt glad.

Vad spenderade du mest pengar på? Lägenheten. Gulp.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Åt skaldjur med Helen

IMG_7383 (1)

Vad fick dig att må bra? Att umgås med familjen, vänner och alla skrivarvänner.

IMG_9926

Mest stolt över? Att Allas köpte min novell och att jag klarade deadlinen till olika skrivtävlingar, även om jag inte vann/blev utvald.

Högsta önskan just nu? Att 2016 blir året då mitt manus blir antaget, att läget i världen blir bättre och att det överlag blir ett härligt år.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Se på mitt skrivande som mitt företag, skam den som ger sig.

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Vi ses 2016!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

