Skrivande, Skrivtips

Att hålla sig till schemat

Jag har ganska bra disciplin när det kommer till skrivandet, däremot sätter jag inte upp någon specifik tid i kalendern eller gör ett schema som jag måste hålla mig till. Men det tänkte jag att det ska bli ändring på. Nästa år 😉

Här är en artikel (How to Guarantee that You Stick to Your Writing Schedule) som ger förslag på ett schema man kan använda för att få till skrivandet vareviga dag, för att bli bättre och för att kunna försörja sig som författare.

Gör ni upp scheman eller skriver ni när tillfälle ges?

2 thoughts on “Att hålla sig till schemat”

  1. Jag gör upp scheman ganska ofta, faktiskt. Men när allt annat runt omkring är för mycket, då släpper jag det. Det ska ju vara roligt, inte pressande. Men i övrigt, jag gillar scheman 🙂

Kommentera

