Fullt fokus på romanen, var det ja. Och allhelgona.

Jag lyckades redigera klart barnboken och skickade den vidare till min testläsare i måndags. Sedan dess var det meningen att jag skulle fokusera på romanen och redigera/skriva ett kapitel per dag tills manuset var klart.

Det gick inte alls. Den här veckan har jag varit så trött på kvällarna att jag somnat när jag lagt Tuva och sedan inte kommit upp. Var det verkligen bara en timme vi ställde om? Det känns mer som tio 🙂

Kanske vänder det nu för idag klarade jag att lägga Tuva utan att somna så ikväll blir det fokus på manuset i några minuter.

Vi var förbi Kungsholms kyrka ikväll och såg på alla ljus som var tända. Så fantastiskt vackert. Jag hade tyvärr inga ljus med mig men gav mig tid att tänka på min moster och mormor som båda gick bort i somras. Tänder ljus gör jag här hemma. Allhelgona är en fin, om än smärtsam, dag.

 

Hoppas ni har en trevlig helg.

1 kommentar

Filed under Skrivande

One response to “Fullt fokus på romanen, var det ja. Och allhelgona.

  1. Gah, omställningen till vintertid är hemsk för orken! Men nu är det november! Och även om jag inte är med på nano får jag liksom energi av att folk skriver överallt!

    /Anna

Kommentera

