Barnbok, Skrivande

Fyra dagars skrivarvila får räcka

I torsdags bestämde jag mig för att vila från skrivandet tills i morgon men nu när Tuva och Martin är på Knatteskutt och jag har en timme egentid, tänker jag använda den till skrivtid.

Att vila från sitt manus är jättebra, men att vila helt från att skriva? Nej, det passar inte mig.

Idag är det redigering av de sista 40 sidorna i barnmanuset (9-12) som gäller. Från och med i morgon fram till jul är det fullt fokus på romanen.

FullSizeRender (10)

Hur går det för er?

4 thoughts on “Fyra dagars skrivarvila får räcka”

  1. Dåligt. Har ingen energi för skrivande och det ska planeras kök, resas, barnvaktsfixas, workshoppas och tusen saker till känns det som. Men jag kommer igen!

  2. När ska du skicka in barnboksmanuset?
    jag har haft några dagars skrivuppehåll (men gjort research och det får väl också räknas?) men nu är jag tillbaka. Skriver ungdomsmanus den här veckan med. Sedan blir det nog redigering av annat manus igen.

    1. Spännande med research! Är väldigt nyfiken på din ungdomsbok, när får vi veta mer?
      Jag skickade barnboken till testläsaren igår, beror lite på när hon återkommer och vad hon säger, så har inget datum för inskick ännu.

Kommentera

