Vardag

En tiger? Elefant? Eller en…

Tuva har börjat på Knatteskutt på söndagar. Vi var där redan för två veckor sedan men det visade sig vara lite väl bra framförhållning eftersom första gången var i söndags.

I alla fall, i söndags var det första gången med Knatteskutt. Det här året måste föräldrarna vara med så jag och Tuva var laddade, Tuva i sina nya gympaskor och jag med träningsvärken från hell (pro-halvmara). Det började ok med namnlek, dalade under uppvärmningen men peakade därefter för då skulle vi nämligen härma djur.

Ledaren visade apa som exempel så flera barn började röra sig som en apa. Någon annan blev ett lejon och en annan elefant.

Tuva stod still och funderade.

”Vilket djur ska vi vara?” försökte jag. ”En tiger? Elefant? Apa kanske?”

Tuva tänkte efter länge och noga.

”Elefant?” försökte jag igen, en sådan vet jag i alla fall hur man härmar.

Då vänder hon sig mot mig med lysande ögon och jag ser att hon har kommit på någonting bra.

”Vilket djur?” frågar jag lite förväntansfullt.

Då svarar hon inte

en mäktig tiger.

Inte heller

en knasig apa.

Och inte

en stor elefant.

Utan:

”Snigel!”

 

Ridå.

1 thought on “En tiger? Elefant? Eller en…”

Kommentera

