De tre sista semesterdagarna. Eller: skrivdagarna

Det blev inte så mycket skrivande under semestern som jag hade som målsättning, fyllde en tredjedel av anteckningsboken men sedan inte så mycket mer. Så när semestern närmade sig sitt slut var det dags att få fart på skrivandet igen. Mina tre sista semesterdagar ägnades därför i mesta möjliga mån åt skrivande.

En liten rapport

Dag 1: Ägnade mig helhjärtat åt romanen. Kvällen innan hade jag fört över anteckningarna till dokumentet i datorn och var därmed uppdaterad när jag satte mig för att skriva. Det hjälpte också att jag kortfattat beskrivit vad varje kapitel skulle handla om, så jag behövde aldrig fundera på vad jag skulle skriva härnäst. Orden flög fram och de där timmarna försvann fortare än kvickt.
Betyg: Bättre än väntat!

Dag 2: Under dag 1 skrev jag ur mig det mesta som jag hade i huvudet till romanen så denna dag var det svårare att komma igång. Veckan innan hade jag fått en barnboksidé så jag satte mig och skrev den istället för att stångas med romanen. Två timmar senare hade jag något som kan liknas vid en barnbok för de allra yngsta.
Betyg: En barnbok och ett nytt kapitel måste ändå räknas som bra dagsverke?

Dag 3: Orden tycktes ha tagit slut så jag och Martin tog en promenad som blev två timmar lång. När jag kom hem kom paniken över att skrivdagarna höll på att ta slut så i ren hets blev det några kapitel i romanen.
Betyg: OK.

För att inte tappa för mycket skrivtid nu när vardagen är igång med heltidsjobb, hämtning och lämning och allt vad det innebär har jag infört en ny rutin, men mer om den i morgon.

Trevlig kväll!

Lämna en kommentar

Filed under Skrivande, Skrivprocess, Uncategorized

Kommentera

