Paper Towns

Hej! Länge sedan sist, men nu är jag tillbaka!

Det har varit en fin sommar som började med en sanslöst vacker, om än så sorglig, begravning, fortsatte med Mallorca, Astrid Lindgrens Värld, släkt och vänner i Småland, fix i nya lägenheten (vi har flyttat!) under regntunga moln, mer släkt, mer vänner, bio och som slutar med tre skrivdagar.

Puh.

Hur har ni haft det?

 

Vi måste prata om Paper Towns, boken av John Green som blivit film och som nu går på bio. Har ni sett den? Jag såg den i onsdags med mina kusiner, varav en är 14 och så där härligt överväldigande och känslomässigt engagerad som man är när man är 14. Att se filmen med henne var en riktig hit.

Jag har fastnat i något svårt John Green-beroende de senaste månaderna och tycker att allt han gör är fantastiskt. Kanske tycker jag dock att Paper Towns är en av hans svagare böcker men filmen var riktigt bra, karaktärerna underbara och dialogerna! Finns det någon som får till så bra dialoger som han? Däremot vet jag inte vad jag tycker om Margo… Men Quentin, Ben och Radar? Älskar!

Mitt betyg: Se den.

Lämna en kommentar

Filed under Boktips

Kommentera

