Skrivande

Två år gammalt manus

Mitt i all sorg pågår livet som vanligt. I morgon är det midsommar, på söndag flyttar vi till ny lägenhet (jippi!). Jag packar och rensar och när jag kommer till nattduksbordslådan hittar jag en tjock trave papper som visar sig vara ett utskrivet manus på 178 sidor. Som jag inte har en aning vad den handlar om.

Jag hittar manuset i datorn och kan se att jag skrev det 2013. I de utskrivna sidorna har jag gjort markeringar på det jag vill ändra men sedan har det blivit liggandes.

Spänningen ökar: kommer jag komma på hur berättelsen slutar? Och den viktigaste frågan av de alla; finns där något att rädda?

IMG_7559

Kommentera

