Mål 2015: halvtid

I början av året var jag väldigt målinriktad och peppad och satte upp mål under olika kategorier. Halva 2015 har vi bakom oss så det är hög tid att se hur det går.

SKRIVARMÅL

  • Skicka in romanen till förlag (!)
  • Få en novell publicerad
  • Skriv synopsis för nästa bok

Jag vill genast ändra första punkten till: Skicka in ett bokmanus till förlag, eftersom barnboken ligger bättre till än romanen. Men vad tusan, står det roman så står det.

Inget av målen är uppfyllda men jag är vid gott mod, två av tre borde jag kunna uppnå.

TRÄNINGSMÅL

  • Springa längre än jag någonsin gjort tidigare, med andra ord springa längre än 1 mil – UPPNÅTT!
  • Yoga en gång i veckan (oops, ett typiskt nyårslöfte)
  • Klara av att kontrollerat stå på händer i tio sekunder

Oj. Hur var det nu med nyårslöften som mål? Fungerar inte kan jag tala om, inte för mig i alla fall 🙂 Så nej, det har inte blivit yoga en gång i veckan, knappt en gång i månaden…

De andra två då? Punkt 1 uppnådde jag idag, 11,5 km! Punkt 3… Måste öva mer, men det är ändå några månader kvar.

Lämna en kommentar

Filed under Mål

Kommentera

