Releasefest

Release för Fredrik Frängsmyrs Arytmi

Från releasen av Glashjärta till release för Fredrik Frängsmyrs Arytmi.

På en projektledarkurs 2010 fick jag på första lektionen frågan vad jag hade för mål. ”Skriva en bok”, hasplade jag ur mig vilket visade sig vara det bästa svar jag kunde ge. På rasten kom nämligen en kille fram till mig och sa att han också ville skriva en bok. Det var Fredrik.

Sedan dess har vi läst varandras texter, gett feedback, läst igen, träffats bara för att prata skrivande och haft väldigt roligt tillsammans. Jag har nyfiket följt hans målmedvetenhet och gång på gång fått tips på böcker att läsa, filmer att se, inspirerats av hans driv och idéer och följt honom från ett första utkast till att bli antagen av ett förlag.

Och nu var det äntligen dags för releasen för hans debutroman Arytmi!

På den korta tid det tog att ta sig från kulturfyren till tunnelbanan hann jag bli blöt som en dränkt katt, men hej, tänkte jag, någon måste ju komma som det också. Tack och lov hann jag torka innan jag kom fram till Åkersberga och Idébageriet. Där var redan fullt med folk som köpte böcker som Fredrik signerade. Där fanns en skrivmaskin för alla gäster att skriva en hälsning på, en fantastisk buffé stod framdukad, det bjöds på praliner som såg ut som boken och det dracks Dagens. Dessutom fick vi alla känna på hur det är att vara bakom författarens ögon en stund.

En fantastisk kväll!

IMG_6891

IMG_6883

IMG_6886

IMG_6903

Tack Fredrik för en fantastisk release och STORT grattis!

Kommentera

