Skriver novell

Det är inte många tecken som skrivs här på bloggen, men desto fler på barnboken (som är skickad till testläsarna för andra gången) och på novellen som ska skickas in till Vilja förlags novelltävling.

Jag har haft den här tävlingen i tankarna länge men inte vetat vad jag skulle skriva. Till slut bestämde jag mig för att skriva om den text som klippts bort från romanmanuset, så det är det jag gör nu. En hel del går att använda men konflikten är en helt annan så samtidigt är det mycket som ska skrivas om och läggas till. Den består just nu av ungefär 10 000 tecken, när den här veckan är slut ska den vara uppe i 20 000 tecken.

Hur går det för er med skrivandet?

4 kommentarer

Filed under Novelltävling, Skrivande

4 responses to “Skriver novell

  1. Vad kul att du tänkte vara med i tävlingen, det tänkte jag med, men vi får se hur det går, om jag hinner… Har planerat allt som skulle kunna hända, men det gäller ju att hinna skriva ner det också…

  2. Det rullar på, började med en ny novell och 500 ord igår!

Kommentera

