Skrivande, Skrivprocess, Vuxenmanus

Där kom konflikten!

Ni förstår inte hur exalterad jag är just nu! Det där vuxenmanuset som först skickades till lektör och sedan skrevs om, ni vet? Det är någonting med det som har legat och skavt, jag har inte fått till varken dramaturgin eller berättelsen i sig och har skjutit på problemet genom att skriva på barnboken, och så nu, BOOM, kom jag på det! Nu vet jag (ok, vet är ett starkt ord, men jag tror i alla fall) vad som är konflikten och varför den uppstår och drivkrafterna bakom och kanske till och med hur det ska sluta. Det är egentligen samma historia som jag tänkt från början men konflikten blev så mycket tydligare när en av mina kära bikaraktärer fick kliva upp som antagonist.

Ledsen om det blev rörigt.

Men jag har en konflikt! Åh vad roligt det ska bli att skriva den!

2 thoughts on “Där kom konflikten!”

Kommentera

