Ännu ett tips

Christin Ljungqvist bloggar om sin skrivprocess, i dagens inlägg skriver hon om att skicka in till förlag.

Till exempel tipsar hon:

citatDe flesta förlag tar bara emot per vanlig post, jag har som vana att maila till dem, presentera mitt manus superkort och fråga om det går bra att maila in ändå, och i så fall till vem? Förvånansvärt ofta har detta fungerat. Alltså är det ett av mina bästa tips, detta spar tid och skapar dessutom en användbar kontakt med förlaget.

Måndag blev fredag och jag firar helgen med att gå på dejt 🙂

Hoppas ni får en fantastisk helg!

2 kommentarer

Filed under Skrivtips

2 responses to “Ännu ett tips

  1. Det var ett nytt tips! Dock tycker jag att förvånansvärt många förlag som ger ut barn och ungdomslitteratur numera tog emot via mejl. Det är ju så mycket smidigare.

Kommentera

