Det jag skriver nu blir inte bra

tänkte jag när jag började skriva 21:30 ikväll (målet att skriva varje dag ni vet). De första 300 orden blev inte bra men jag fortsatte skriva med inställningen att det nu inte handlar om gestaltning, fantastiska formuleringar eller liknande utan att få fram en historia.

Efter ytterligare 300 ord kom en dialog som blev språngbrädan för slutet och nu tror jag att jag förstår vad det är jag vill få fram!

Så av en text som var under all kritik kom det fram någonting som kan höja historien.

Slutsats: skriv, bara skriv

43591 ord and counting

Trevlig helg!

4 kommentarer

Filed under Skrivprocess

4 responses to “Det jag skriver nu blir inte bra

  1. Ja, precis så är det ju! och känslan – så skön!

  2. Helt rätt, ibland måste man liksom skriva sig varm innan det händer! Och skrivna ord kan man ju alltid redigera skiten ur senare! 😉

Kommentera

