Året som gått

2014 går mot sitt slut, innan vi blickar framåt, sätter upp mål och löften är det dags att summera det gångna året.

Det här är mitt år:

Dag från år 2014 du alltid kommer att minnas?
17:e maj; releasefesten för #Älskanoveller. En väldigt speciell dag när jag fick hålla boken i handen och se min text publicerad. Först där och då blev det verkligt.

novell

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor! Tuva som lärde sig prata, egentligen det mesta som har med Tuva att göra, bröllopet vi var på, beskedet att min vän väntade tvillingar, min 30-årsdag och -fest, mina vänners 30-årsfester… listan kan göras lång.

Genomdrev du någon stor förändring?
Nja…

Reste du utomlands?
Ja, till Mallorca en vecka i somras. Och till Finland med jobbet.

IMG_2841

Vad har du tittat på, på TV?
Tittat mindre på TV i år än någonsin tror jag, men Babel har jag sett, liksom New girl, HIMYM, Homeland och Orange is the new black.

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med mina vänner, skrivit ännu mer, simmat mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Blivit stressad över småsaker, blivit arg för att jag stressat över småsaker… Spelat Bejeweled på mobilen. Sista december raderar jag appen.

Bästa bok du läst i år?
Jellicoe road! Har läst väldigt många bra böcker i år men den stod ut. Andra bra: We were liars, Croissants till frukost, Gul utanpå, Tiden går så långsamt när man tittar på den… Under Läst 2014 här till höger finns det många bra boktips.

jellicoe road

Lärdom om dig själv under året?
Jag kan mer än jag tror.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. Och Tuva.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag fyllde 30 och firade i dagarna tre, först med fantastisk lunch på Ulla Winbladh med familjen, sedan uppvaktning på jobbet och middag med vänner på själva födelsedagen och så avslutades allt med en storslagen 30-årsfest. Det hade inte kunnat bli bättre, är så otroligt glad över att jag fick fira den med min härliga familj och fantastiska vänner!

IMGP5590

De bästa nya människorna du träffade?
Alla människor jag träffat genom #Älskanoveller, bloggen, på releasefester och på bokmässan. Fantastiska människor, så inspirerande, så smarta och trevliga!

Lärde du dig någonting nytt?
Hm. Det var nog dåligt med det.

Gjorde du någonting du aldrig gjort förut?
Ja, jag provade pole dance, var med i en novellsamling, fick en e-novell publicerad och åkte på turné i Uppland för att berätta om #Älskanoveller.

snygg-bild

Höll du dina nyårslöften?
Både ja och nej. Varje år sätter jag upp flera mål, ett var att jag skulle röra mer på mig och det har jag gjort. Jag har både tränat mer och utökat vardagsmotionen och det tar jag med mig in i 2015. Ett annat mål var att äta mycket frukt och grönt varje dag och det har jag… inte gjort. Jag skickade inte heller in någon roman till förlag. Däremot sprang jag midnattsloppet på 01:00:01 och missade målet med en sekund (en sekund!). Men i det här fallet är jag snäll och låter det passera som uppnått mål. 

IMG_3004

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Vara mindre stressad över småsaker 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Vardag

Kommentera

