Vardag

En väldigt fin jul

har vi haft. I år firade vi med mina föräldrar och syskon. Hälften var sjuka i lunginflammation och förkylning så det blev en lugn julafton med mycket mat, Kalle Anka och en glad tomte som fick träffa en mycket uppspelt, men blyg, Tuva. Det blev precis så där avslappnat och mysigt som det alltid borde vara.

På juldagen kom släkten på mammas sida över. Det blev ännu mer mat, mycket minnen och släkthistorier och en kortare promenad i tio minusgrader över snötäckta gator.

Nu är vi hemma igen. Jag filar på nyårslöften (eller mål jag vill uppnå) och ska snart börja med maten. (Det blir tacos, ingen mer julmat på ett tag). Sedan hoppas jag kunna sätta mig en stund med manuset, efter två dagar av intet skrivande kliar det i fingrarna.

Hoppas ni har haft en mysig jul! God fortsättning!

IMG_4992
Ho Ho!

Kommentera

