Skrivtid!

Det har hänt så mycket den här månaden att det inte funnits tid eller ork för att ta tag i manuset. Förrän idag! Ingenting planerat på hela dagen, så nu är det dags.

Målet var att ha ett färdigt synopsis innan jag började skriva på manuset igen. Jag har tagit bort nästan allt efter de första fem kapitlen, lagt till några kapitel och har en någorlunda idé om hur allt ska sluta och vad som ska hända i mitten, men det tar för lång tid att få det helt klart så jag bestämde mig för att helt enkelt börja skriva. Dramaturgin får jag arbeta mer med i redigeringen.

Tvättmaskinen är laddad, Tuva sover, det är jag och manuset. Inga ursäkter, nu kör vi!

il_570xN.448123416_94bb

Hur går det för er, hinner ni skriva?

Lämna en kommentar

Filed under Skrivande, Skrivprocess

Kommentera

