En ny rutin

Sedan mörkret intog hela dygnet och Tuva i samma veva krävde mamma och endast mamma för nattning en timme om kvällen har min skrivtid kvällstid minskat avsevärt. Så nu provar jag att gå upp tidigt på morgonen och skriva istället, vilket är en mycket bättre strategi eftersom jag numer är trött från klockan 15 tills jag går och lägger mig.

Nu redigerar jag de kapitel i ungdomsboken jag skrev i somras efter att ha drömt första kapitlet. Jag är snart klar med de kapitel jag skrivit så i morgon är det dags att fortsätta med nya.

Texten som jag bad en lektör läsa har jag även gett till en testläsare, så fort jag får hans kommentarer ska jag uppdatera synopsis och fortsätta skriva på den.

2 kommentarer

Filed under Skrivprocess

2 responses to “En ny rutin

  1. Det gäller att hitta det sätt som passar en bäst. 🙂
    November gäller att bara härda ut … snart advent!

  2. Oj vad du skriver! SÅ HIMLA BRA! Och starkt att testa nya rutiner såhär i mörkret, ska försöka haka på i morgon bitti:)

    /Anna

Kommentera

