Inget NaNoWriMo i år

Tanken var att jag skulle delta, jag hade planerat att fortsätta skriva på berättelsen som jag skickade in till lektör, jag uppdaterade till och med min profil och var redo men så kom utlåtandet och jag insåg att jag måste tänka om och framför allt insåg jag att jag måste göra mycket mer research för att känna mig trygg i berättelsen. Så jag hoppar NaNoWriMo i år och kör min egen variant: gör research och nytt synopsis.

Av någon anledning drar jag mig för att göra research, det är nästan så pass att jag vill byta ämne att skriva om bara för att slippa. Jag tror att det grundar sig i att jag är rädd att inte göra tillräckligt mycket research, att inte kunna tillräckligt mycket om det jag skriver om så att det helt enkelt blir fel. Det skulle vara hemskt om någon som arbetar inom detta område skulle läsa boken och säga att det som står inte stämmer.

Desto större anledning att göra grundlig research. Så det kommer november innebära: research och nytt synopsis.

Lämna en kommentar

Filed under research, Skrivande

Kommentera

