Bokmässan 2014

Jag är hemma igen efter en fantastisk helg i böckernas tecken. Jag har sett fler författare än jag kan namnen på, pratat skrivande i dagarna tre, gått hundra mil, varit på releasefest, köpt böcker, gått vilse, träffat debutantbloggare och mycket, mycket mer. Men låt oss ta det från början.

Fredag

Mötte Fredrik på stationen och pratade sedan skrivande och böcker hela vägen fram till Göteborg. Vi checkade in på hotellet, gick en runda på stan och avslutade med en galet god middag på Barabicu.

bild (48)

Lördag

När dörrarna till mässan slog upp klockan nio var vi på plats. Efter ungefär 20 minuter hade jag hittat till Litet förlags monter och knipit ett exemplar av Svart skugga och ett av Annan påföljd.

bild (56)
Med Anne-Lie Högberg och hennes Det kommer aldrig mer vara du

Mellan alla montrar träffade jag flera som jag känner genom bloggar, skrivarkurser och sociala medier. Bland annat Theres (som stod på mässan med sin debut Gömd), Josefine Lindén, AnnaSusanne Boll och Agneta.

bild (54)
Träffade Agneta som har bloggen Stort och smått för första gången 

bild (53)
Annika signerade Croissants till frukost som jag ser fram emot att läsa

Ordberoende förlag ställde ut och där fanns #Älskanoveller! Jag sprang ihop med Rose som är med i Upplandsgänget, vars novell blev utnämnd som den bästa i en recension. Temat för nästa novellsamling avslöjades under mässan: Kärlek – 30 nyanser av passion och har deadline 31 oktober.

bild (55)

Eftermiddagen fortsatte med debutantbloggsträff med bland annat Hanna, Charlotte och Emma som det var väldigt roligt att träffa. Vi hade mycket att prata om så tiden flög förbi och plötsligt var det dags att gå till Aritons monter för releasefest för Jenny Jacobsson och hennes debutroman I ditt kvarter händer saker du inte ser.

bild (49)bild (50)
Jenny signerar sin debut

På kvällen mötte vi upp Anneli och Caroline på Annelis hotellrum innan middag med bland annat Hanna och Frida (som kommer ut med sin debutroman i januari). Kvällen flög fram och avslutades på Park.

En helt fantastisk dag och kväll med intryck som kommer att ta veckor att smälta.

Söndag

Det enda åtagandet vi hade på söndagen var att köpa de böcker vi inte hade hittat på lördagen, så vi satt länge vid frukostbuffén och tog oss till mässan vid tolv. Jag mötte upp min kompis Erika och strosade mellan montrarna, köpte en bok om Babblarna till Tuva och Camilla Davidssons Under vintergatans alla stjärnor till mig själv.

Vi avrundade hela mässan med den obligatoriska räkmackan som var lika god som alltid.

bild (57)

 

Tack bokmässan för den här gången, vi ses nästa år igen!

6 kommentarer

Filed under #Älskanoveller, Böcker, Bokmässan, Författare, Releasefest

6 responses to “Bokmässan 2014

  1. Så himla roligt att äntligen träffas! 🙂

  2. Det låter verkligen som att du hade en bra bokmässa! /Avundsjuk som stannade hemma i år…

  3. Det var verkligen roligt att träffas! Längtar redan till nästa år och hoppas vi ses då också 🙂

Kommentera

