LitteraturMagazinets novelltävling

Det har varit dåligt med novellskrivande på sista tiden, jag har mer känt mig hämmad av det korta formatet än inspirerad. Men så såg jag att flera jag känner blivit antagna till ytterligare en novellantologi och suget gjorde sig påmint.

Under bokmässan nästa helg avslöjas temat på #Älskanovellers uppföljare, den ska jag försöka skriva ett bidrag till, men tills dess ska jag skriva en novell till LitteraturMagazinets novelltävling som har deadline 9 oktober.

Jag är hemma med Tuva som har feber idag så mellan högläsning, pussel och pippi-spel ska jag fundera på vad den där novellen ska handla om.

Är ni med i någon novelltävling?

5 kommentarer

Filed under Novelltävling

5 responses to “LitteraturMagazinets novelltävling

  1. Jag har skickat in till två under sommaren, Skrivas och Fantastiktävlingen. Väntar med spänning på resultaten! 🙂

  2. Jag ska försöka skriva en novell till uppföljaren av #Älskanoveller precis som du, lite beroende på vilket tema det blir. Jag behöver testa något nytt känner jag. 🙂

    • Vad kul, lycka till! Jag tycker det är svårt att få idéer till noveller men när de väl kommer går det i en rasande fart att skriva. Ska bli spännande att se vad det blir för tema.

  3. Nej, det har aldrig blivit så. Det är kanske dags nu. 🙂

Kommentera

