Inställt fredagsmys och långsamma ord

Vi börjar så smått komma in i den här nya vardagen då vi båda arbetar heltid och ska lämna och hämta på förskolan. Idag tog jag med mig mamma och pappa vid hämtning så att de fick se hur hon har det. Tuva var glad över att se sina morföräldrar men efter att ha handlat fredagsmys och kommit hem kroknade hon. Jag trodde bara att hon var trött och varm på grund av fleecetröjan hon haft på sig men när vi tog febern visade det sig att hon hade över 39 grader, stackarn. Hon fick i sig lite dricka och somnade snabbt. Inte riktigt den start på helgen vi tänkt oss.

Nu sover hon, Martin är kvar på jobbet och jag sitter och skriver. Målet att vara klar med 80 sidor till sista september kommer jag inte att nå, men jag kommer att vara en bra bit på väg. Tänk vad det går i vågor, ena dagen är texten fantastisk och fingrarna spottar ur sig orden, nästa dag är formuleringarna som segt klister som vägrar släppa huvudet och fästa på tangenterna. Men det är väl så det ska vara, jag tror det var Simona Ahrnstedt som sa att om ‘det är lätt att skriva så gör du fel’.

Nu ska jag titta till sjuklingen och sedan fortsätta forma ord till meningar.

Glöm inte att rösta på söndag.

Trevlig helg!

2 kommentarer

Filed under Skrivande

2 responses to “Inställt fredagsmys och långsamma ord

  1. Aahhh.. Kämpa på med orden bara! Det värsta är när man planerat in skrivtid och INGENTING LIKSOM STÄMMER och man får pressa ur sig ord som låter skittöntiga. Jag gjorde det härom veckan, igår läste jag igenom. Och vet du, det var inte så tokigt! Så ner med ett ord i taget bara, den enda vägen är framåt.

    Önskar dig en kreativ helg!
    /Anna

Kommentera

