Skrivprocess

Inskolning, födelsedag och hur går det med skrivandet?

Det är inskolning för Tuva den här veckan så det är ungefär det vi har hunnit med. Tre dagar har hon och jag varit där, idag skulle hon ha gått själv i fem timmar men blev sjuk så vi har en hemmadag. Jag skulle ha skrivit när hon var på förskolan men det får bli en annan dag.

Skrivandet ja… Jag håller på att föra in alla anteckningar som blev skrivna under semestern i scrivener, men andra saker har fått gå före. Jag har än så länge inte kommit in i berättelsen helt och fullt, känner fortfarande av stämningen, karaktärerna och drar åt lite olika håll. Det här är en rätt spännande process, inte lika prestationsinriktad för mig som senare skeden.

På måndag drar vardagskarusellen igång igen, men först ska vi fira Martin som fyller år idag och gå på bröllop.

Trevlig helg!

2 thoughts on “Inskolning, födelsedag och hur går det med skrivandet?”

  1. Japp, det är härligt det där när allt är möjligt i en berättelse. Tills man blir förvirrad och tappar suget. Men sen blir det alltid toppen igen!

    Lycka till! Jag ser fram emot att läsa mer om ditt skrivande när du kommer igång, how’s that for a morot?!

    /Anna

Kommentera

