Löpning

Det var på sekunden

Igår var det dags för årets midnattslopp, detta som jag tycker är det roligaste loppet att springa.

Bruce kom hit innan, vi laddade med pasta och nervositet.

21:55 stod vi i startfållan och väntade på startskottet. Nervositeten avtog i samband med uppvärmningen och när det gick var det bara att köra!

Och vad vi körde!

Nästan hela loppet hade vi draghjälp av varandra, trots att vi planerat att springa helt skilda lopp. Det var tur det för vi peppades av att inte hamna efter den andre och tog oss i mål med tre sekunders skillnad.

Min tid blev: 01:00:01

01:00:01

EN SEKUND från timmen.

Men det var ett tufft lopp och jag fick kriga i flera kilometer så jag är väldigt nöjd. Väldigt nöjd!

Nästan två minuter bättre än förra året, hurra! Nästa år blir det under timmen 🙂

Starten-650x360
Bild lånad från midnattsloppet.com

6 thoughts on “Det var på sekunden”

      1. Ja, fem veckor innan av nästan ingen träning alls och bara onyttigheter 🙂 Det gick bra, 57:09 blev tiden. Min kompis sprang på 48 så henne får jag inte jämföra mig med. Jag är också nöjd. Och jag tänker absolut springa nästa år igen.

Kommentera

