Äntligen sommar!

Jag har gått med vinterjackan ända in i juli, men så ÄNTLIGEN kom sommaren! På riktigt! Den får gärna stanna ett tag nu, vi gillar ju dig sommaren.

Martin åkte på konferens i torsdags så jag och Tuva har haft tjejhelg. I torsdags var vädret lite sämre så vi shoppade en regnjacka till Tuva och gick sedan till lekparken och gungade ända tills regnet kom.

bild (29)

Sedan kom solen! Så igår åkte vi med Helen och Wilson till Rosenhill som drivs av min moster och hennes familj. Vi strosade runt, tittade på djuren och åt god lunch.

bild (27)

bild (28)
Utsikten, huset långt där borta är min mormors.

I morse sken solen när vi vaknade så vi packade vagnen full och styrde mot stranden.

bild (26)
Jordgubbar är obligatoriskt på picknick

bild (23)
Fortfarande en aning kallt i vattnet så vi nöjde oss med att doppa fötterna

En riktigt härlig sommarhelg!

2 kommentarer

Filed under Vardag

2 responses to “Äntligen sommar!

  1. Låter mysigt. och huu, bada vågar jag knappt tänka på, med tanke på hur kallt det varit. Brr…

    • Det var inte speciellt varmt, haha. Men nu hör jag rykten att det ska vara 21 grader i vattnet och då kan jag absolut tänka mig ett dopp, kanske ett kvällsdopp till och med.

Kommentera

