En vecka i lyx

Jag har dragit mig för att blogga om veckan på Frötuna, det är svårt att beskriva atmosfären som rådde, allt det vi delade under enbart en vecka, svårt att fånga allt det jag vill berätta och dela med mig av men som är omöjligt att dela. Men jag gör ett försök:

Det var helt fantastiskt! Lyx på alla sätt och vis.

bild (8)
Frötuna. I huset som skymtar till vänster sov vi.

Vi började varje morgon med att skriva morgonsidor (flödesskrivning i valfritt antal minuter/sidor) och därefter gå direkt och yoga i 90 minuter. Därifrån gick vi en våning ner till framdukad frukost. All mat på Frötuna var helt fantastisk. Allt var vegetariskt och gjord med största omsorg. Varenda måltid var värd att fotografera, dock har jag få bilder då mobilen till största del låg kvar på rummet under dagarna.

bild (4)

bild (7)

Efter frukost fortsatte dagen med antingen lektion, handledning eller egen tid. Sedan var det avbrott för lunch och så fortsatte eftermiddagen med lektion, handledning eller egen tid fram till middagen. På kvällen var det någon sorts gemensam aktivitet, antingen för kreativiteten eller för gemenskap.

bild (5) bild (6)

Dagarna avslutades med meditation i orangeriet. Solen gick ner lagom tills den var slut och gav ett fantastiskt ljus mot allén och Frötuna.

Veckan gav mig otroligt mycket, dels i mitt skrivande (koncentrerade mig enbart på dramaturgi och till slut trillade poletten ner), men även i gemenskapen. Jag har skrattat så att jag fått träningsvärk i magen (prova att gestalta bok- och filmtitlar i charader, ett säkert kort för skrattanfall), vi har diskuterat i princip allt mellan himmel och jord, jag har fått nya infallsvinklar och allt som allt mått väldigt bra.

bild (1)

Den här veckan har varit otroligt inspirerande och jag kommer ha kvar den i minnet länge, länge.

2 kommentarer

Filed under Skrivretreat

2 responses to “En vecka i lyx

  1. Det låter helt underbart! Vilket fantastiskt upplägg med yoga och meditation blandat med flödsesskrivning.

  2. Wow, det låter som att du har haft en helt fantastisk vecka! Någon gång i framtiden skulle jag vilja göra något liknande!

Kommentera

