Nina gör det igen

En träffsäker krönika i dagens metro. Som jag känner igen mig, mest för att jag alltid sett yngre ut än vad jag är. Som när jag som 15-åring pryade på NK och en kille trodde (och sa rent ut med stor förvåning) att jag var 13. Vad det tog på självkänslan.

Så många gånger jag har skrattat och slätat över medan knivarna skars inombords. Det händer inte lika ofta längre, men visst händer det.

Nu är självkänslan större, jag tar inte åt mig lika mycket men borde bli bättre på att säga ifrån.

 

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Nina gör det igen

  1. ”Du klarade ju av att rapportera på hemsidan riktigt bra när inte Jan var här” sa en styrelsemedlem till mig på kongressen här om dagen. Jag upplyste om att det är jag som är webbredaktör ock skötte hela kongressrapporteringen på webben..

    • Helt sanslöst. Vad sa personen när du förklarade att det var du som var ansvarig? Jag blir lika tagen på sängen varje gång någon säger sådana här saker, men försöker verkligen säga ifrån och inte skratta bort det, som jag gjort tidigare.

      • Faktiskt så vet jag inte. Jag var på väg förbi honom, i ett annat samtal, när han ”berömde mig” så jag stannade inte upp. Men tack och lov händer liknande saker inte så ofta. Kom att tänka på det nu när jag läste Ninas text. Min manlige och lite äldre kollega är den som alltid är med på styrelsemöten och liknande så det är honom de oftast träffar. Då tror somliga att det är han som gör allt, vilket kan vara lite irriterande.

        • Det är tur att det inte händer så ofta. Förstår det när det är han de träffar, desto viktigare att påpeka att det är man själv som gjort jobbet när sådant här inträffar. Nästa gång kanske de berömmer en för något man faktiskt är värd att berömmas för 🙂

Kommentera

