Jag har yogat med yogagirl

Det var med rätt nervösa steg jag gick till Nalen ikväll, jag hade verkligen ingen aning om vad jag hade att vänta. Lugn eller tung klass? Svår eller lätt? Ett stort rum fullt med förväntansfulla människor på yogamattor mötte mig när jag kom fram och så fort Rachel klev upp på scenen visade det sig att jag inte hade något att oroa mig för.

Jag har länge följt Rachel på instagram (@yogagirl) och har inspirerats av hennes handståenden, kloka ord och förhållningssätt till livet. En stor del av anledningen till att jag anmälde mig till den här klassen var för att träffa henne i verkligheten och kanske lära mig något.

Klassen var annorlunda alla andra klasser jag gått på. Den började lugnt men tog snabbt fart i ett högt tempo. Till musik yogade vi sedan i 1,5 timme, Rachel visade en del teknik, lärde oss hur man utgår från stående hunden upp till handstående och under passet fick vi göra en hel del övningar som var extremt tuffa för musklerna. Hela rummet sjöd av energi och stämningen var enbart positiv.

Aldrig förr har jag skrattat så mycket under ett pass eller varit så fullt koncentrerad på att vara här och nu. Den där en och en halv timmen försvann snabbt, jag hade gärna stannat och yogat en timme till!

bild (21)

Lämna en kommentar

Filed under Yoga

Kommentera

