30-årsfirande i dagarna tre. Dag 1.

På självaste nationaldagen blev jag bjuden på födelsedagslunch av mamma och pappa. Det gäller att fira så mycket det bara går, man fyller ju bara 30 en gång 😉

Jag lämnade Tuva i lekparken med barnvakterna Helen, Ellinor och Wilson och mötte sedan upp mamma, pappa, Martin och mina bröder. Restaurangen var hemlig men vi fick veta att den låg på Djurgården, så vi promenerade till stan och tog spårvagnen och promenerade sedan en liten bit till för att ta plats på uteserveringen på restaurang:

bild (16)

Vi började med att skåla i champagne

bild (14)

Alla rätter tycktes fantastiska men för mig blev det Toast skagen till förrätt

bild (18)

… och abborrfilé till huvudrätt

bild (15)

Galet gott!

Sedan fick jag min present, och vilken present! Jag ska få åka på en veckas skrivarläger med yoga! Lyckan! Jag kan inte riktigt förstå att det är sant, vilken upplevelse!!! (jepp, det kräver mååånga utropstecken 🙂 )

bild (17)

Födelsedagsfirandet hade inte kunnat börja bättre, så enormt trevligt var det! Stort tack för idag!

bild (13)

Efter lunchen tog mamma och pappa med sig Tuva hem, de ska vara barnvakt över helgen. Vi har redan fått rapporter om att det äts glass… 🙂 Martin och jag ska vila lite och sedan börja röja och förbereda för i morgon, då firandet fortsätter. I år måste jag säga att det är väldigt trevligt att fylla år 🙂

4 kommentarer

Filed under Födelsedagsfirande

4 responses to “30-årsfirande i dagarna tre. Dag 1.

  1. Hipp hipp hurraaaaa och stort grattis! Dag 1 låter alldeles alldeles underbar…

    Kram!
    /Anna

  2. Grattis på födelsedagen!!! Det är stort att fylla 30 och faktiskt riktigt trevligt på ”andra sidan”! 🙂

Kommentera

