Rädslan ett valresultatet kan resultera i och träning med Runday

Jag får ont i magen när jag ser hur Europa har röstat. Vad är det som händer? Hur kan det ha blivit så här? Utvecklingen ska gå framåt, inte tillbaka till när kvinnor inte fick rösta och alla som inte var som vi var ”fel”.

Det här är inte det Europa som jag vill att Tuva ska växa upp i, jag blir mörkrädd när jag tänker på vad konsekvenserna kan bli. Nu måste vi våga prata om de här frågorna, inte gå till angrepp utan lyfta fram och diskutera.

Simona skriver klokt idag om att lyssna.

Ikväll var jag på Rundays träning och sprang bort frustrationen. Jäklar vilket tufft pass det var, väldigt bra för själen! När jag kom hem hade Ingela åkt hem och Tuva redan somnat. Den här helgen gick alldeles för snabbt, men redan på onsdag tar jag långhelg och om bara några veckor åker vi ner till Småland.

Lämna en kommentar

Filed under Löpning, Vardag

Kommentera

