Upplandsturnéns sista stopp: Enköping

I torsdags var det dags för avslutningen på denna gångs Upplandsturné. Nervositeten satte klorna i mig redan under dagen, eskalerade i bilen till Enköping när trafiken stod helt still men släppte när vi väl var på plats och det var dags att gå upp på scenen.

Mamma hade dukat upp ett fantastiskt buffébord, biblioteket hade ställt fram bord och stolar och ordnat med scen vid fönstren så att grönskan blev vår bakgrundsbild.

buffc3a9

Biblioteket fylldes av människor, det var väldigt speciellt att se min familj och vänner i publiken. Tuva sprang omkring bland böckerna och buffébordet under hela kvällen och kikade då och då fram bland bokhyllorna för att se om vi fortfarande stod på scen.

Jag började. Berättade om projektet, om mig och mitt skrivande; min första skrivkurs gick jag faktiskt på Enköpings bibliotek 12 år gammal. Sedan läste jag ur min novell och lämnade över till Monic.

inledning

KD5A0018

Efteråt signerade vi, sålde böcker och pratade om #Älskanoveller som om vi aldrig gjort annat. Två bibliotekarier från Håbo hade kommit dit för att de var nyfikna och ville ha med oss i ett projekt till hösten! Hurra!

snygg-bild

Det blev ett lyckat slut på vår Upplands-turné. Tack alla som kom, så himla roligt att se er där! Tack mamma för den fantastiska buffén och tack Upplandsgänget för den här veckan! Det här gör vi om snart igen!

hopp

2 kommentarer

Filed under #Älskanoveller

2 responses to “Upplandsturnéns sista stopp: Enköping

  1. Sara

    Åh va jag önskar jag kunde vart med! Hade så gärna sett dig stå där, på Enköpings bibliotek av alla ställen, och höra dig berätta om boken. Men det får som sagt bli när du ger ut din roman! Ses om några veckor! 🙂

Kommentera

