Redigering

Redigerar mot första deadline

Sista maj ska jag ha redigerat klart den här vändan av manuset för då ska det skickas till tre testläsare. En av dessa har jobbat inom förlagsbranschen i många år och jag känner mig nästintill skräckslagen att lämna ifrån mig manuset till honom. Jag har ingenting emot att bli kritiserad och jag vill verkligen veta vad jag kan göra bättre och måste jobba på, men rädslan över att någon som kan text kanske kommer säga att jag inte kan skriva… Den rädslan.

Så kommer han att få läsa?

Självklart! Jag ska redigera så mycket jag bara hinner (har drygt 100 sidor kvar) och sedan se rädslan i vitögat. I bästa fall kommer de med mycket bra konstruktiv kritik, i värsta fall får jag börja skriva på någonting annat.

Men innan jag går in i redigeringsbubblan helt ska vi fira Valborg. Hoppas ni får en trevlig sådan!

1 thought on “Redigerar mot första deadline”

Kommentera

