Redigering i solen

Som småbarnsföräldrar är det ont om egentid därför tog jag Tuva och lekte i lekparken igår och Martin tog henne idag. Så fort de lämnat byggnaden satte jag mig med datorn i knät på balkongen och öppnade dokumentet. I en timme redigerade jag, sedan tog jag paus för lunch som åts utomhus, äntligen! Jag passade på att läsa lite, men sedan återgick jag till att redigera.

Efter tio redigerade sidor (det mesta av texten skrevs om) gav jag mig ut och sprang. Jag har börjat lyssna på podcasts när jag är ute och springer, det funkar bra för mig då jag måste koncentrera mig på vad de faktiskt säger och glömmer då bort att hela tiden tänka på hur lång tid/sträcka det är kvar att springa. Så trots värmen gick det bra idag.

Efter löpturen redigerade jag en halvtimme till, läste lite mer och sedan kom de hem.

Fyra timmar resulterade i 12 sidor redigerad text, väl godkänt då det mesta var omskrivningar.

Så här kan jag lätt tänka mig att fortsätta jobba 🙂

8 kommentarer

Filed under Redigering, Skrivprocess

8 responses to “Redigering i solen

  1. Vad är det du skriver på? 🙂

  2. Härligt! Det ver effektivt jobbat. Precis som det måste se ut när man har begränsat med tid. 🙂

    • Verkligen! Nu är jag tillbaka till att redigera på kvällar igen, det blir inte lika mycket gjort men fungerar helt ok det med. När kommer du upp till Stockholm nästa gång? Kram

Kommentera

