På besök i gamla kvarter, tulpaner och bikramyogan som blev inställd

Tuva och jag började dagen med en timme på lekplatsen innan vi tog bussen över till Söder. Från Hornstull gick vi Högalidsgatan upp till Brännkyrkagatan. I två och ett halvt år bodde vi där, tänk att så kort tid kan innehålla så många minnen. Jag visade Tuva porten där vi bott och berättade om lägenheten men jag är osäker på om hon lyssnade…

kyrka

Väl hemma igen kom Helen och Wilson och hälsade på. De hade med sig jordgubbar och fina tulpaner, i gengäld bjöd vi på kärleksmums som Martin bakade igår.

tulpan

Ikväll skulle jag ha gått på Bikramyoga men när jag kom dit satt det en lapp på dörren att passet var inställt. Supertråkigt! Men kvällen blev riktigt bra ändå, det blev en promenad med Kristin och nu fjärde avsnittet av säsongens Babel.

1 kommentar

Filed under Vardag

One response to “På besök i gamla kvarter, tulpaner och bikramyogan som blev inställd

  1. Nu får du mig att sakna Stockholm 🙂
    Vilken fin dag.

Kommentera

