Lördagsträning

Det var länge sedan jag körde ett längre löppass, så idag när solen sken och gav mig energi passade jag på. Jag steg upp med Tuva och åt frukost, efter 1,5 timme gav jag mig ut och sprang runt Kungsholmen. I hörlurarna hade jag Fredagspodden med Hannah och Amanda som gjorde att jag kunde koncentrera mig på att lyssna på vad de diskuterade istället för att känna efter hur jobbigt det var.

Sträckan blev inte så lång som jag hade tänkt, men det spelar ingen roll för jag sprang sju kilometer på 40 minuter. SJU kilometer på 40 minuter! Rekord! Jag spelade innebandy med jobbet i tisdags och sprang intervaller på löpband i torsdags, så jag har ökat träningsmängden och då är det så roligt att se att det ger resultat.

Jag känner mig mer och mer dragen till yoga, under påsk ska jag prova denna tjänst i tre dagar för att se om det kan vara ett bra komplement till löpningen. Är det någon av er som har provat den?

I morgon blir det vilodag.

Hoppas ni har en trevlig helg!

 

Lämna en kommentar

Filed under Löpning

Kommentera

