Omskrivningen har tagit fart!

Vilken mysig helg det här har varit, det är någonting med värmen och ljuset som gör att man mår sådär exceptionellt bra. Jag har fått tid till läsning på balkongen (tror till och med att jag blev lite solbränd), har sprungit en runda och så fick jag tid att börja lägga in alla ändringar i manuset, äntligen! Det tog emot att börja eftersom jag var tvungen att skriva om hela första kapitlet, men när jag väl satte mig gick det av bara farten. Tre kapitel har jag hunnit med, målet är att alla ändringar ska vara införda till 1 maj.

Igårkväll var jag och Tuva ensamma hemma. När hon somnat satte jag mig i soffan och sträckläste Josefine Lindéns Tiden går så långsamt när man tittar på den. Den handlar om Caroline och Jonas som kämpar för att skaffa barn och när deras efterlängtade Elsa äntligen kommer drabbas Caroline av förlossningsdepression och släpper Elsa från balkongen på sjunde våningen…  Det gick inte att sluta läsa! När jag hade läst klart gick jag in till Tuva, la mig bredvid och bara andades in doften av det lilla underverk till dotter jag har fått. Tiden går så långsamt när man tittar på den är en fascinerande berättelse och den blir ännu bättre av Josefines språk. Boktips!

1 kommentar

Filed under Böcker, Skrivande

One response to “Omskrivningen har tagit fart!

Kommentera

