Förr eller senare exploderar jag

Sedan något år tillbaka, och framför allt just nu, är det mycket i mitt liv som kretsar kring det skrivna ordet. Jag märker att jag aktivt ger mer plats åt läsande och skrivande och att jag mår så bra när jag gör det. Den här veckan har det inte blivit något av eget skrivande men jag sätter stor tilltro till morgondagen.

Igår var det bokklubb, vi diskuterade John Greens Förr eller senare exploderar jag. Har ni läst den? Läs den! Jag var skeptisk till bokvalet då jag tyckte att den verkade alltför sorglig. Den handlar nämligen om en ung tjej som har obotlig cancer och visst var det svårt att hålla tårarna borta, men den är så mycket annat än tung och sorglig. Den handlar om livet, om kärlek, om vänskap, om lycka mitt i det tunga och viljan att få veta vad som händer med karaktärerna i ens favoritbok efter att boken tagit slut.

I år kommer den på bio. 

Image

Lämna en kommentar

Filed under Böcker, Skrivande

Kommentera

