Fredagkväll

och här sitter jag och skriver. Eller redigerar. Antecknar saker som ska ändras i manuset. Tio sidor kvar, sedan är första utkastet genomläst och alla sidor fulla av ändringar i marginalen. I morgon börjar omskrivningen. Om det blir tid över, har nämligen tänkt tillbringa dagen med Tuva och på kvällen är jag bjuden på middag. Annars kör jag igång på söndag!

Vi var bara fem stycken på kontoret idag, resterande var på kurs. Det var fredagsstämning från tidig morgon tills vi gick hem. Hög musik och tre godispåsar kan vara två av anledningarna till att stämningen var på topp 🙂 Jag har haft fullt upp de sista månaderna med att göra klart vår nya hemsida, nu äntligen ser det ut som att den är nästintill helt färdig och att vi kan ta den live på måndag. Jag ska se över den en sista gång så att vi inte missat någonting, men efter det är det bara att tuta och köra som min farmor brukade säga.

Nej, åter till genomläsningen.

Trevlig helg!

2 kommentarer

Filed under Redigering, Vardag

2 responses to “Fredagkväll

  1. Så kul att få sin text utgiven, grattis!

    • Om det vore så väl… 🙂 Den här texten är inte inskickad till förlag ännu, så nu är det redigering för att en dag komma dit. Men en novell får jag utgiven i maj, det är väldigt roligt.
      Trevlig helg!

Kommentera

