Mina topp tre samtalsämnen

Jag kan varmt rekommendera att börja veckan med en middag med goda vänner, energin fylls på direkt. Vi avhandlade långa diskussioner om relationer, finns det något roligare att prata om? Det spelar ingen roll om det är för hundrade gången det kommer upp som samtalsämne, det finns lika mycket att säga i alla fall.

Vilket leder mig till samtalsämnenas topp tre. Högst upp på listan ligger:

Tadaa

1. Relationer!

Som stark tvåa kommer…

2. Skrivande! Kanske inte mitt eget, det känns fortfarande något obekvämt att prata om, men andras och skrivandet i sig självt. Speciellt om det är med en utgiven författare, ojojoj, då finns det ingen hejd på alla frågor som går att ställa och synvinklar att diskutera.

På tredje plats kommer…

Det här var svårare, det finns trots allt en hel del som är roligt att prata om. Men just idag väljer jag nog…hm…

3. Framtiden! Inte framtiden som i ny teknik eller hur vi ska lösa de stora världskriserna, utan någonting väldigt nära min egen värld, nämligen var jag kommer vara om fem år, vad jag vill uppleva det kommande året etc. Det är roligt att få spekulera och drömma, sätt upp mål och diskutera hur man tar sig dit.

Bubblare:

Tuva! Jag skulle kunna prata om Tuva, hennes påhitt, hur rolig och gullig hon är och allt hon lär sig i tid och otid i all evighet, men till och med jag förstår att det inte är speciellt intressant för någon annan än mig, hennes pappa och kanske en och annan mor-och farförälder, men ändock ett roligt samtalsämne  😉

3 kommentarer

Filed under #Blogg100

3 responses to “Mina topp tre samtalsämnen

  1. Ja, relationer är nog det vi vill avhandla allra först. 🙂

  2. Håller med om relationer och skrivande, de kommer högst upp på min lista med 🙂

Kommentera

